نکات انتخاب رنگ کابینت

نکات انتخاب رنگ کابینت

نکاتی که باید در انتخاب رنگ کابینت رعایت کرد

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه  یکی مهمترین موضوعاتی است که در هنگام نصب کابینت باید به آن توجه گردد. معمولا موارد بسیاری هستند که جهت انتخاب رنگ کابینت و داشتن آشپزخانه ای با رنگ کابینت زیبا و مناسب دخیل می باشند. در این مقاله ما قصد داریم مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه را مورد برسی قرار دهیم. اگر قصد نصب کابینت دارید و انتخاب رنگ مناسب برای شما دغدغه شده است با ما همراه شوید تا به شما کمک کنیم بهترین رنگ را انتخاب کنید.

نکاتی که باید در انتخاب رنگ کابینت رعایت کرد

بهترین انتخاب رنگ کابینت چیست؟ معمولا یکی از ار شایع ترین سوالاتی است که ذهن خانواده هایی که قصد تعویض و نصب کابینت جدید دارند را به خود مشغول می کند. در پاسخ باید بگویم که انتخاب بهترین رنگ، تابع شرایط خاصی بوده و ما فقط به رنگ مورد علاقه خود نمی توانیم متکی باشیم. البته منظور ما این نیست که برای انتخاب  به سلیقه خود بی تفاوت باشید، بلکه شما می توانید با در نظر گرفتن چندین معیار در کنار یکدیگر به یک نتیجه ایده ال در این باره دست یابید.

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه مهم بوده و باید به آن دقت شود طرح آشپزخانه می باشد. به هر حال ممکن است طرح آشپزخانه کلاسیک و مدرن باشد که هر کدام از این دو طرح تابع معیارها و قوانین خاص خود برای انتخاب رنگ کابینت مناسب هستند.

در آشپزخانه های مدرن به دلیل یکی بودن محیط آشپزخانه و سالن نشیمن رنگ آشپزخانه بسیار مهم بوده و تاثیر چشمگیری بر نمای کلی دکوراسیون منازل می گذارد. البته نباید فراموش کرد که رنگ کابینت آشپزخانه در مرتب نشان دادن فضای آشپزخانه نیز مهم بوده و از آنجایی که تمیز و مرتب به نظر آمدن یک محیط رابطه ای مستقیم با حس آرامش در انسان دارد، باید جهت حفظ سلامت روحی و روانی بانوان که بیشترین ساعات عمر خود را در آشپزخانه سپری می کنند رنگ کابینت را طوری انتخاب کرد که مخل نظم آشپزخانه به نظر نرسد.

کابینت تک رنگ خوب است یا کابینت دو رنگ

امروزه تنوع رنگ در کابینت ها بسیار بالا رفته و جدیداً طراحان کابینت ها جهت دادن جلوه ای زیباتر به محیط آشپزخانه و دکوراسیون کلی منزل دست به انتخاب دو رنگ که کاملا با یکدیگر همخوانی دارند می زنند. در انتخاب رنگ کابینت ممکن هست این سوال برای شما به وجود بیاید که تک رنگ بزنیم یا دو رنگ. از نظر ما هر دو مدل آن زیبا بوده منتهی انتخاب کابینت دو رنگ نیاز به دقت بیشتری دارد. زیرا باید رنگ ها را طوری انتخاب کنید که با ترکیب دو رنگ با یکدیگر به یک نتیجه مطلوب دست یابید.

همچنین باید برای آشپزخانه های کلاسیک از رنگ های کلاسیک و برای آشپزخانه های مدرن از رنگبندی های امروزی استفاده شود که بیشتر ترکیب رنگ های کرم، مشکی و سفید هست. بطور کلی مهمترین اصل در ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه رعایت تضاد این دو رنگ می باشد.

رایج ترین رنگ های کابینت در بازار

شناخت انواع رنگ های موجود در بازار دارای یک رابطه تنگاتنگ با انتخاب رنگ کابینت است. زیرا در این صورت شما می توانید با تصور رنگ مورد نظر و تجسم ترکیب آن با دکوراسیون داخلی منزل یک انتخاب ایده الی داشته باشید. امروزه بر خلاف گذشته که آشپزخانه چندان در خور توجه نبود، آشپزخانه مهمترین رکن هر منزل محسوب شده و خواسته و یا ناخواسته یکی از ارکان مهم در طراحی دکوراسیون منزل به شمار می رود. پس انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها بسیار مهم است.

به طور کلی رایج ترین رنگ های موجود در بازار برای انتخاب رنگ کابینت به شرح زیر می باشد.

۱- رنگ طرح چوب کابینت:

انتخاب طرح رنگ چوب بیشتر زمانی توصیه می گردد که اجزای داخلی آشپزخانه شما به رنگ مشکی بوده و منزل شما به اندازه کافی نورگیر است. بطور کلی انتخاب رنگ کابینت با طرح چوب بیشتر زمانی شیک و مدرن به نظر می آید که رنگ وسایل آشپزخانه شما دارای رنگبندی های تناژ مشکی نظیر طوسی و … باشد. البته هر چقدر تناژ رنگ روشنتر باشد جهت زیبای و تناسب بیشتر رنگ چوب نیز باشید تیره تر انتخاب گردد. در مواردی نیز شما می توانید درصد روشنی و تیرگی رنگ کابینت را به صورت سلیقه ای انتخاب کنید.

۲- رنگ های کرم و قهوه ای کابینت:

استفاده از رنگ های کرم و قهوه ای در آشپزخانه های کلاسیک بیشتر مورد توجه قرار دارد. منتهی در این موارد نیز باید به میزان نور دریافتی منزل و آشپزخانه دقت کرده تا رنگ و روی آشپزخانه دلگیر و کسل کننده به نظر نیاید.

۳- رنگ سفید کابینت

رنگ سفید یک انتخاب رنگ کابینت بسیار مناسب در خانه های لوکس و امروزی است که به عنوان اولین گزینه ذهن هر زیبا پسندی را مجذوب خود می کند. رنگ سفید یکی از رنگ های پر کاربرد در آشپزخانه ها بوده و با هر رنگی نیز سازگازی دارد. به همین دلیل در منازل مدرن و لوکس جهت ایجاد تناسب بیشتر بین ابزار آشپز خانه و دکوراسیون منزل، توجه ها بیشتر به سمت رنگ سفید معطوف می شوند. معمولا جهت ایجاد تنوع بیشتر و جذابیت بیشتر اکثر اوقات این رنگ را با رنگ های مشکی و طوسی براق به صورت ترکیبی استفاده می کنند.

۴-رنگ کابینت طوسی نقره ای:

ترکیب رنگ طوسی و نقره ای یک انتخاب رنگ کابینت به طور خاص است و امروزه یکی از پرطرفدارترین نوع رنگ کابینت به شمار می رود. البته توصیه می گردد جهت کسب نتیجه بهتر در این باره باید از رنگ های طوسی نزدیک به نقره ای انتخاب شود و ترکیب رنگ های در بین این دو رنگ و یا انتخاب رنگ دیگری به جای هر کدام از این دو رنگ هرگز ترکیب جالب و زیبایی را برای شما به وجود نخواهد آورد پس توصیه می کنیم در این باره بی گدار آب نزنید.

نکته پایانی:

لازم به ذکر است که انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه به شما کمک می کند تا نمای منزلی زیبا و آرامبخش داشته باشید. پس حتما هنگام انتخاب رنگ کابینت از نقطه نظرات کارشناسان این حوزه نیز استفاده برده و همچنین به اندازه وسعت آشپزخانه خود نیز در باره دقت کنید. زیرا بعضی از رنگ مخصوصا رنگ های روشن موجب بزرگتر و دل بازتر دیده شدن محیط آشپزخانه و همچون رنگ تیر فضای آشپزخانه را کوچکتر نشان می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *