بهترین ورق ام دی اف برای کابینت آشپزخانه

بهترین ورق ام دی اف برای کابینت آشپزخانه کدام است

بهترین ورق ام دی اف برای کابینت آشپزخانه کدام است ؟

کابینت های آشپزخانه نقش اساسی در دکوراسیون آشپزخانه دارند در واقع انتخاب درست چوب ام دی اف به آشپزخانه رنگ و روح می دهد. علاوه بر این، مسئله بسیار مهم تری که وجود دارد این است که آشپزخانه به علت اینکه محیطی نسبتا مرطوبی دارد باید روکش مناسبی را از نظر مقاومت دربرابر تغییر رنگ و خط و خش ، رطوبت پذیری انتخاب کرد. در ادامه ما در فروشگاه کابینت آشپزخانه اصفهان شما را با انواع ورق و ویژگی های آن آشنا می کنیم.

تعریفی مختصر از چوب MDF

ام دی اف یک فراورده چوبی است که از الیاف چوبی ساخته شده است. اساس ترکیب ام دی اف چوب و رزین است که به علت فشار و حرارت بسیار زیاد، استحکام و مقاومت آن در برابر آتش بیشتر از چوب نرم است. ورق ام دی اف را بعد از تولید، روکش می کنند. البته روکش تزئینی علاوه بر زیبایی باعث دوام بالای آن در محیط های آشپزخانه می شوند.

ورق ام دی اف با توجه به ضخامت و روکش آن انواع مختلفی دارد که آن ها را بررسی می کنیم و شما با توجه به این اطلاعات می توانید بهترین ورق را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

انواع ام دی اف از نظر ضخامت

ورق MDF خام بدون روکش، ضخامتی بین 3 میلی متر تا 38 میلی متر تولید می شود. ورق 16 میلی متر، پرمصرف ترین ضخامتی است که از آن در کابینت آشپزخانه استفاده می شود. البته این را مدنظر داشته باشید که ضخامت ورق وابسته به کارایی، سبک و مدل کابینت است. برای مثال در قسمت کانتر آشپزخانه از ورق های ضخیم 30 میلی متری هم استفاده می شود.

انواع ام دی اف از نظر روکش

ورق ام دی اف بدون روکش آسیب پذیری بیشتری دارد یعنی در برابر رطوبت، گرما، حشرات موذی مقاومت کمتری دارد. بنابراین ام دی اف ها را از نظر روکش های آن می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد که در ادامه ویژگی های آن ها را هم بررسی می کنیم.

  • ام دی اف با روکش اکریلیک

یک روکش براق و شیشه ای مانند است. نحوۀ تمیز کاری آن بسیار آسان است و حتی با یک دستمال نم دار هم به راحتی تمیز می شود. تنوع رنگی و مقاومت بالایی دارد. ویژگی که این نوع ورق را بسیار متفاوت و شاخص می کند همان شفافیت و درخشندگی آن است.

ام دی اف با روکش اکریلیک

  • ام دی اف با روکش لمینت

این نوع ورق، رایج ترین روکشی است که بر روی ام دی اف خام کشیده می شود. روکش لمینت در طرح و انواع مختلفی است و به صورت مات و براق هم وجود دارد. ام دی اف با روکش لمینت معمولی در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد اما اگر بر روی سطح خراشی به وجود بیاید و آب وارد درزهای آن شود ممکن باعث خرابی این نوع ام دی اف شود.

ام دی اف با روکش لمینت

روکش لمینت خود به دو نوع تقسیم می شود : 1) لمینت HPL   و  2 ) لمینت CPL

لمینت HPL :

این نوع روکش از نظر مقاومت از لمینت معمولی بسیار بهتر و باکیفیت تر است به طوری که اصلا باهم قابل قیاس نیستند. این لایه از سلولز ( یا کاغذهای کرافت آغشته به رزین فنولی ) ساخته شده است که در قسمت میان و زیرین قرار دارد.

لمینت فشرده یا CPL :

این نوع از روکش مقاومت بیشتر از نوع قبلی یعنی همان لمینت HPL دارد.  آن هم به این علت است که لایه های بیشتری تحت فشار و پرس بر روی هم قرار گرفتند .

  • ام دی اف با روکش ملامینه

یکی از معروف ترین و پرکاربردترین ورق های ام دی اف به شمار می رود که در رنگ و طرح های مختلفی در بازار عرضه می شود. یکی از ویژگی های خوب این روکش این است که برای چسباندن بر روی ام دی اف خام ، به چسب نیازی ندارد چرا که خود ورق از کاغذهای تزئینی با چسب ملامین تشکیل شده است . این نوع از ورق به علت قیمت اقتصادی که دارد در  بسیاری از لوازم چوبی کاربرد دارد.

ام دی اف با روکش ملامینه

  • ام دی اف با روکش ممبران

در کابینت ممبران ، مغز ام دی اف یا نئوپان به کار رفته می شود و یک لایه پی وی سی روی آن وکیوم می شود. در صورتی که از مواد باکیفیت در روند وکیوم کردن استفاده نشود یا اجرا کننده آن در پروسه تولید این قطعه، به طور یکدست همۀ سطح را وکیوم نکند لایه PVC بعد از مدتی از ورق MDF جدا می شود. این نوع از ورق را در قسمت هایی از خانه استفاده  می کنند که لازم است در برابر رطوبت مقاوم باشند.

ام دی اف با روکش ممبران

  • ام دی اف با روکش هایگلاس

هایگلاس بسیار جلوۀ زیبایی دارد و بسیار شفاف و براق است. انعکاس نور بر روی کابینت هایگلاس بسیار زیباست اما این نوع از روکش قیمت بسیار بالایی دارد  و به همین علت معمولا در یک طرف کار از پلکسی گلاس و در طرفی دیگر از روکشی معمولی استفاده می شود . این روکش مقاومت کمتری در برابر اسیدهای آشپزخانه ای دارد.

ام دی اف با روکش هایگلاس

  • ام دی اف با روکش پلی گلاس

پلی گلاس همانند هایگلاس ها بسیار شفاف هستند با این تفاوت که مقاومت بیشتری دارند. از ویژگی های مهم این روکش می توان به عایق صوتی و حرارتی آن اشاره کرد (میزان تبادل حرارت در این ورق ها و محیط تقریبا ده درصد از شیشه کمتر است .)

ام دی اف با روکش پلی گلاس

  • ام دی اف با روکش لمی گلاس

این نوع از روکش از جنس pvc  است اما از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به کابینت هایگلاس یا پلی گلاس دارد. یکی از مهم ترین خاصیت های روکش لمی گلاس این است که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و تغییر رنگ دارد. یکی از مزایای دیگر این روکش ضد آب بودن آن است.

سخن پایانی

این چند نوع ورقی که معرفی شده برای کابینت های آشپزخانه، ویژگی های مطلوبی دارند اما شما باید در نظر داشته باشید رنگ کابینت ها باتوجه به دکوراسیون خانه در نظر گرفته شود. بعد از آن هر جنسی که انتخاب کردید اگر نوع بی کیفیت آن باشد نتیجه خوبی نمی گیرید . این که محل سکونتتان دارای چه نوع آب و هوایی هم می باشد بسیار مهم است. در مرحله بعد بودجه ای که برای آن در نظر گرفتید مهم است با توجه به این مسائل می توانید یکی از این ورق ها را انتخاب کنید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دربارۀ کابینت کلاسیک اصفهان دارید ما می توانیم در فروشگاه خود در اصفهان شما را راهنمایی کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *