مشخصات کابینت آشپزخانه ی ایده آل

مشخصات کابینت آشپزخانه ی ایده آل

مشخصات کابینت آشپزخانه ی ایده آل :

آشپزخانه یک بخش مهم خانه محسوب می‌شود و برای داشتن یک آشپزخانه ایده آل باید اصول در طراحی دکوراسیون آن رعایت بشود تا علاوه بر زیبایی، برای تردد ساکنین منزل مشکلی ایجاد نکند.

درآشپزخانه از وسایل مختلفی استفاده می شود، که اگر به درستی چیده نشوند بی نظمی وبهم ریختگی و شلوغ شدن آشپزخانه را در پی دارند. کابینت گزینه ی مناسبی برای سر و سامان دادن به شلوغی ها و به هم ریختگی های آشپزخانه می باشد. اما باید کابینت انتخابی چه مشخصاتی داشته باشد تا فضای آشپزخانه ایده آل تر به نظر برسد؟

انتخاب کابینت مناسب برای همه به ویژه ما ایرانی ها که ظروف و وسایل برقی زیادی داریم دارای اهمیت بسیاربالایی است. در هر آشپزخانه ای با هر متراژی که هست با نصب و چینش درست کابینت می توانید از نامنظمی فضا جلوگیری نمایید.

کابینت ها درانواع مختلفی به بازار عرضه می شوند که با توجه به مساحت آشپزخانه و بودجه‌ای که دارید می توانید بهترین ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال: کابینت های وکیوم و ام دی اف دارای وزن کمتر و ارزان تر نسبت به کابینت هایی هستند که تماما از چوب ساخته شده اند اما مدل های تمام چوب مقاومت پایینی در برابر رطوبت دارند و در مناطق مرطوب و بارانی بعد از گذشت زمان دفورمه  می‌شوند و نباید در این مناطق از آن ها استفاده کرد. از جمله کابینت های ترند شده می توان به هایگلاس، ممبران و کلاسیک اشاره کرد.

به علاوه اگر اهل اصفهان هستید، صنایع چوب کلبه وود با ۲۳سال سابقه در زمینه ی ساخت کابینت آشپزخانه در اصفهان، آماده ی خدمت رسانی به شماست و برای خریداری انواع درب، کابینت و صنایع چوبی می توانید به آن جا سر بزنید.

قصد از نوشتن این مقاله بررسی ویژگی‌ها و مشخصات کابینت ها برای ایده آل تر نشان دادن فضای آشپزخانه می باشد. اگر آشپزخانه شما به سبک کلاسیک هست کابینت ممبران برای آشپزخانه شما گزینه مناسبی است در ادامه ی مقاله شما را بیشتر با این مدل کابینت و مشخصات آن آشنا خواهم کرد.

کابینت در شهرک ولیعصر اصفهان

مشخصات کابینت ممبران:

این سبک کابینت از سال های طولانی است که در خانه های ایرانی دیده می شود و مدل امروزی تر آن دارای خطوط برجسته و دسته های طلایی و رسمی تر می باشد. در صورت داشتن بودجه ی کافی از این کابینت ها در مکان هایی با فضای بزرگ تر استفاده کنید تا فضای شما ایده آل تر به نظر برسد.

قبلاً به این نوع کابینت وکیوم می گفتند چرا که از متریالی با همین نام ساخته شده است، ممبران یک مدل روکش پی وی سی می باشد که از آن برای پوشش دهی بدنه هایی با جنس چوب و ام دی اف یا نئوپان استفاده می کنند و با این روکش مدل نهایی به دست آمده کاملا مجلل تر و کلاسیک تر خواهد بود که با نوع قبلی متفاوت هست. این کابینت ها را می توان در رنگ ها و سایزهای متفاوتی استفاده کرد.

یکی دیگر از کابینت هایی که می تواند به ایده آل تر نشان دادن آشپزخانه شما کمک کند استفاده از کابینت های کوچک در آشپزخانه هایی با متراژ پایین می باشد که درباره ی مشخصات این نوع کابینت در ادامه ی مقاله بیشتر توضیح خواهم داد.

استفاده از کابینت های کوچک و بدون دستگیره:

امروزه به دلیل آپارتمان نشینی و کوچک تر شدن فضای خانه نسبت به سال های گذشته باید از وسایلی استفاده کرد که علاوه بر این که از اشغال شدن فضا جلوگیری می کنند کاربردی و مفید واقع شوند. در چنین فضاهایی بهتر است از مدل‌ های مینیمالیسم و کاربردی همانند: کابینت های فلت که بدون دسته هستند استفاده کرد. این مدل کابینت ها که بدون دستگیره می باشند را با قرار دادن دست بر روی سطح آن می توانید به راحتی باز کنید. کابینت های مینیمال را در یک سمت دیوار آشپزخانه نصب کنید و به راحتی وسایلی مثل گاز و یخچال را در آن ها جا بدهید و فضای آشپزخانه تان را بازتر کنید.

مورد بعدی استفاده از کابینت های در شیشه ای هستند که بیشتر برای وسایل کوچک و کم وزنی مانند: نعلبکی و فنجان مناسب می باشند و به دلیل دائمی نبودنشان، در همه ی فضاها نمی توان از آن ها استفاده نمود و فقط استفاده از آن ها فضای آشپزخانه شما را می تواند جذاب‌تر و زیباتر جلوه بدهد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای آشپزخانه ی خود نیاز به دراور دارید یا کابینت؟ یا هردو کنارهم؟

 در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر صحبت کنم.

دراور یا کابینت؟!

 درآشپزخانه های قدیمی بیشتر از کابینت های چوبی با رنگ های تیره تر استفاده می کردند که وسایل زیادی را می توانستند در داخل خود جا بدهند. اما امروزه در فضاهای مدرن از دراور در کنار کابینت آشپزخانه هم استفاده می‌کنند دراور ها باعث می شوند که فضای بیشتری برای نگه داری وسایل داشته باشید، و از ادویجات تا قابلمه های خود را بتوانید در آن ها جا بدهید.

کابینت ها را از وصل کردن چند قفسه به هم دیگر می سازند که توسط شیار هایی از هم جدا شده اند اما دراور ها علاوه بر داشتن قفسه همانند کشوقابلیت داخل و خارج شدن توسط یک مکانیسم خاص را دارند. ولی باید قبل از نصب و اجرای دراور ها در آشپزخانه خود از میزان بودجه ای که دارید اطمینان پیدا کنید. چرا که کمی گران قیمت هستند.

کابینت در خیابان مشتاق دوم اصفهان

نتیجه گیری:

در این مقاله متوجه شدید که برای داشتن یک آشپزخانه ایده آل باید به موارد گوناگونی توجه کنید خوشبختانه امروزه با ایده ها و طرح های متفاوتی که برای دکوراسیون آشپزخانه وجود دارند، شما می توانید به راحتی دکوراسیون آشپزخانه خود را با انتخاب کابینت مناسب زیباتر کنید، اما نکته ‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که قبل از سفارش کابینت، حتماً به متراژ آشپزخانه، میزان بودجه، جنس کابینت، و نوع دکوراسیون منزل خود دقت نمایید تا نتیجه نهایی کار برای شما مطلوب و رضایت بخش باشد. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و بتوانید بر طبق مشخصاتی که به آن ها اشاره شد با انتخاب کابینت درست فضای آشپزخانه خود را زیباتر جلوه بدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *