کابینت هایگلاس عامل درخشش آشپزخانه‌ی شما

کابینت هایگلاس عامل درخشش آشپزخانه‌ی شما

کابینت هایگلاس عامل درخشش آشپزخانه‌ی شما

کابینت های آشپزخانه یکی از وسایلی هستند که در زیبایی و چشم نوازی آشپزخانه شما تاثیر دوچندانی دارند. طی سال‌های اخیر انواع کابینت در رنگ ها و مدل های متنوع طراحی شده و در بازار موجود هستند و شما می توانید نسبت به سبکی که در نظر دارید مدل مورد نظر خود را برگزینید.

یکی از این مدل های کابینت که جزو سبک مدرن است و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده کابینت هایگلاس است. این کابینت علاوه بر زیبایی خاصی که دارد بسیار مقاوم است و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. این نوع کابینت به دلیل آنکه سبکی مدرن دارد بیشتر در دکوراسیون خانه های مدرن دیده می شود.

اگر در شهر اصفهان هستید و قصد خرید کابینت آشپزخانه اصفهان را دارید من به شما صنایع چوب کلبه وود را معرفی می‌کنم که تجربه بسیاری در تولید مصنوعات چوب و کابینت سازی اصفهان دارد. این گروه مجرب می تواند انواع سبک های کابینت را در مدل های مختلف طبق سلیقه شما اجرا کند. پس اگر قصد خرید کابینت را دارید به شما پیشنهاد می کنم از مشاوره و دیدن نمونه کارهای این گروه با تجربه غافل نشوید. حال از شما می‌خواهم در ادامه این مقاله با من همراه باشید تا شما را با همه چیز کابینت های هایگلاس آشنا کنم.

کابینت هایگلاس چیست؟

کابینت های هایگلاس یکی از انواع کابینت های ام دی اف هستند و تفاوت عمده ای که با کابینت ام دی اف دارند، در نوع روکش آن هاست. های گلاس ها روکش های براقی هستند که روی ورق های ام دی اف نصب میشوند. این روکش از پلاستیک ساخته می شود و ظاهری براق و شیشه ای دارد که از جنس پلی گلاس میباشد.

پلی گلاس یکی از انواع پلاستیک است که از شیشه بسیار سبک تر است اما جنسی مقاوم تر از شیشه دارد و دارای ظاهری شفاف تر از شیشه است. این نوع کابینت جزو کابینت های جهانی است و در طرح ها و مدل های مختلف در سراسر جهان ساخته می شود.

همه کابینت های هایگلاس از جنس ام دی اف ساخته میشوند و توسط روکش‌های پلی گلاس پوشیده می‌شوند. به طور کلی روکش های هایگلاس و کابینت های هایگلاس انواع مختلفی دارند که شامل: کابینت هایگلاس براق- کابینت هایگلاس مات- کابینت هایگلاس ساده و طرحدار و کابینت های گلاس اکلیلی هستند.

کابینت هایگلاس عامل درخشش آشپزخانه‌ی شما

این انواع در رنگ های مختلف و زیبایی چون رنگ براق، اکلیلی، رنگ های مات و لامه گلاس و پلی گلاس تولید می شوند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم. اکثرا کابینت های هایگلاس در اجرا به صورت یک رنگ و یا دو رنگ طراحی و نصب می شوند.

کابینت هایگلاس اکلیلی

کابینت های هایگلاس یکی از وسیع ترین و کامل ترین دسته بندی ها را از نظر تنوع دارند. یکی از زیبا ترین این مدل ها هایگلاس اکلیلی است که معمولاً در رنگ های سفید و مشکی اجرا می‌شود. این نوع کابینت های گلاس نیازمند نور پردازی مناسب و گیرا است تا اکلیل های زیبای این کابینت جذاب به خوبی مشخص شود. در اجرای این کابینت جای گذاری نور آشپزخانه بسیار مهم است و باید طوری باشد که جلوه بصری آشپزخانه در شب به خوبی مشخص باشد. کابینت های گلاس اکلیلی به علت جذابیت خاصی که دارد نسبت به مدل های دیگر هایگلاس قیمت بیشتری دارد که از خاص بودن این مدل سرچشمه می گیرد.

کابینت هایگلاس مات

این مدل کابینت علاوه بر اینکه در رنگ های ساده اجرا می شود اما زیبایی خاص خود را هم دارد. پرطرفدار ترین رنگی که برای کابینت هایگلاس مات به کار می رود رنگ سفید مات است که نسبت به رنگ‌های دیگر در اولویت قرار دارد و بعد از آن رنگ های طوسی مات و مشکی مات جزو پرفروش ها هستند.

اکثراً هایگلاس مات را به صورت دو رنگ اجرا میکنند و رنگ اول و اصلی را سفید قرار میدهند و برای رنگ دوم از مشکی یا طوسی کمک میگیرند. هایگلاس های مات بستگی به برندی که تولید می شوند و ایرانی و ترک بودن قیمت های مختلفی دارند، اما به طور کلی از قیمت مناسب تری نسبت به مدل های دیگر برخوردارند.

کابینت هایگلاس براق

این نوع از کابینت هایگلاس جزو معروف ترین و پرفروش ترین کابینت هایگلاس است. هایگلاس براق را که به زبان می آوری برای همه کابینت هایگلاس سفید براق تداعی می‌شود اما کابینت هایگلاس براق علاوه بر سفید در رنگ‌های ساده دیگر نیز بسیار زیبا میشود. های گلاس براق تنوع زیادی دارد و در رنگ های مشکی ، سفید ، قهوه ای و مدل های طرح دار اجرا می‌شود. این مدل از هایگلاس جنسی شبیه شیشه دارد و به راحتی تمیز می شود و هیچ وقت کثیف به نظر نمی رسد.

مزایای ورق هایگلاس

محبوب ترین و شناخته شده ترین ویژگی هایگلاس درخشندگی زیاد آن است که یکی از دلایل اصلی محبوبیت این کابینت است. چون باعث زیبایی و خیره کننده شدن کابینت آشپزخانه شما می‌شود. ویژگی خاص دیگری که هایگلاس ها دارند مقاومت بسیار خوب آن ها در برابر رطوبت است که باعث برتری آن ها نسبت به ام دی اف می‌شود و این مقاومت به دلیل روکش پلی گلاس این کابینت است که بسیار در برابر آب مقاوم است.

 مزیت دیگر این کابینت جذاب متنوع بودن طرح های آن است که به شما حق انتخاب وسیع تری می‌دهد تا طرح روی کابینت خود را به هر مدلی که می‌خواهید انتخاب کنید. این کابینت ها علاوه بر مقاومت بالا دوام بسیار زیادی هم دارند که این یکی از مهم ترین مزایای کابینت های گلاس است. چون علاوه بر ماندگار بودن باعث صرفه‌ جویی در هزینه ‌های شما نیز می شود.

کابینت هایگلاس عامل درخشش آشپزخانه‌ی شما

معایب ورق هایگلاس

به طور کلی هایگلاس ها معایب زیادی ندارند و مزایای آن ها بسیار بیشتر از معایبشان است. اما یکی از معایب این کابینت خش پذیری هایگلاس است و این به دلیل صاف و براق بودن این کابینت است که خط و خش را به راحتی نشان می دهد.

 عیب دیگر این کابینت جذاب لبه های تیز آن است که به علت شیوه برش خاص این ورق امکان سمباده کشیدن گوشه های آن هم وجود ندارد. مشکل دیگری که ممکن است با این کابینت ها پیدا کنید این است که علاوه بر مقاوم بودن شان در برابر رطوبت به طور کامل ضد آب نیستند و اگر آب وارد روکش داخلی و مغزی این کابینت شود باعث خرابی کابینت هایگلاس شما می شود.

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل با کابینت هایگلاس و انواع آن ها و همچنین مزایا و معایبی که دارند آشنا شدیم و دانستیم که این کابینت شامل مدل های زیاد و متنوعی است که هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند. در پایان این مقاله و با دانستن همه چیز درباره کابینت های گلاس به طور کلی این نوع کابینت را به شما پیشنهاد می کنم چون زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می دهد این زیبایی با دوام و کارایی زیاد همراه است. از شما ممنونم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید تا با این کابینت محبوب آشنا شویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *